Nádejou tradičných médií môže byť len kvalita a profesionálnosť

V dnešnej konkurencii rôznych typov médií sa tradičné médiá stávajú čoraz menej konkurencieschopné. V snahe o rýchlosť a originalitu sa potom dopúšťajú chýb. Vďaka možnostiam internetu a novým online médiám sa znižuje čítanosť tradičných printových médií a sledovanosť televíznych spravodajstiev a spravodajských médií. Spravodajské stanice, ba dokonca aj spravodajské agentúry čoraz viac používajú videá z You Tube, ako aj divácke fotografie a videá,upozorňuje The Economist. Koncom mája istý muž na svoj mobilný telefón nasnímal brutálnu vraždu britského vojaka na jednej z londýnskych ulíc. Toto video ako prvá odvysielala stanica ITV News, ktorej ju poskytol autor nahrávky, ktorý si želal zostať v anonymite.

CNN, BBC a Guardian už roky umožňujú amatérskym autorom zavesiť na svoje stránky príspevky, z ktorých potom po obsahovej kontrole redakcie vyberú na publikovanie tie najzaujímavejšie. Lenže médiá čoraz viac zamestnávajú svojich redaktorov brázdením po internete a hľadaním zaujímavých amatérskych príspevkov. BBC len na takúto úlohu zamestnáva až dvadsať redaktorov, viaceré väčšie denníky päť až sedem redaktorov. Dokonca už vznikli aj firmy, ktoré sa na objednávku redakcií venujú overovaniu obsahov amatérskych internetových článkov. Po oprave nepresností takto ošetrené články redakcie využívajú ako hodnoverné zdroje, články, príspevky.

I keď sa Economist na túto symbiózu civilnej a profesionálnej žurnalistiky – z hľadiska zapojenia civilnej žurnalistiky do investigatívy – díva s optimizmom, zároveň zdôrazňuje, že v dnešnej internetovej konkurencii jedinou nádejou tradičných profesionálnych médií môže byť len a len kvalita a profesionálnosť.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *